Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen

Tevredenheid van medewerkers

Revalidatie

Hoe tevreden zijn medewerkers over de revalidatieafdeling van Treant Zorggroep, locatie Refaja?

Tevreden medewerkers zijn belangrijk voor patiënten. Ze zijn meer betrokken bij hun werk en zorgen beter voor patiënten. Revalidatiecentra en revalidatieafdelingen vragen daarom regelmatig aan medewerkers of ze tevreden zijn. Dit doen zij door een rapportcijfer te geven.

Op basis van deze metingen zien revalidatiecentra en ziekenhuizen ook of afdelingen goed functioneren. Alle uitkomsten gebruikt de zorginstelling om het beleid bij te stellen.

Ieder revalidatiecentrum of ziekenhuis bepaalt zelf hoe vaak ze de tevredenheid van medewerkers onderzoekt. Het onderzoek kan de instelling zelf doen of uitbesteden aan een onderzoeksbureau.

Het revalidatiecentrum of de revalidatieafdeling kan de tevredenheid van medewerkers verhogen. Bijvoorbeeld door medewerkers meer waardering te geven of het werk anders te organiseren, waardoor medewerkers meer plezier in hun werk hebben.


Lees de toelichting van Treant Zorggroep, locatie Refaja

Om te toetsen of Treant Zorggroep optimaal gebruik maakt van de kracht en kennis van haar medewerkers, vindt periodiek medewerkersonderzoek plaats. De uitkomsten van het onderzoek geven inzicht in de werkbeleving en het werkplezier, zodat er gezamenlijk stappen voor verbetering kunnen worden gezet. Medewerkers van Treant gaven in 2013 het gemiddelde rapportcijfer van 6,7.

Het medewerkersonderzoek wordt in 2015 en 2017 herhaald.


Score

Bijgewerkt: 01-06-2017

Rapportcijfer tevreden medewerkers

Medewerkers geven Treant Zorggroep, locatie Refaja in 2013 het cijfer 6,7. Dit rapportcijfer geeft een algemene indruk van de tevredenheid van medewerkers over het revalidatiecentrum of de revalidatieafdeling van het ziekenhuis.

2013
  • 6,7
  • 1 Treant Zorggroep, locatie Refaja
Bron
2013 Medewerkers Onderzoek Zorggroep Leveste Middenveld SBRZH, Schouten en Nelissen